چهار ترفند رجیستری مفید و کاربردی!
 
کامپیوتر
 
چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, :: 1:34 ::  نويسنده : بزرگی

غیرفعال كردن برگه‌ها ( Tab ) در Display Properties وقتی بچه‌ها يا افراد ناوارد ياد می‌گيرند كه چگونه Disp Prp شكل و ظاهر سيستم را تغییر می‌دهد، گاهی وقت‌ها تغییرات نابجایی را در كامپیوترهایی كه مشترك هستند، ايجاد می‌كنند. می‌توانید با اضافه كردن یك متغیر در
HKEY-CURRENT-USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ System
تغییرات پیكربندی Disp Prp را متوقف كنید. به تناسب مورد، یك مقدار DWORD ایجاد كنید و دادهِ آن را برابر با یك قرار دهید. برگه‌های Themes ، Desktop ، ScreenSaver و Setting به ترتیب با مقادیری به نام NoThemesTab ، NoDispBackgroundPage ، NoDispScrSavPage و NoDispSettingsPage متوقف می‌شوند. مقدار NoDispAppearance هم برگهِ Themes و هم Appearance را متوقف می‌كند. مقدار NoDispCpl هم به طور كل، كادر Disp Prp را تعطیل می‌كند.
جلوگیریاز تغییر Background در IE وقتی روی تصویری راست كلیك كرده و گزینه‌ی Set as background را انتخاب می‌كنید، background تغییر می‌كند. برای جلوگیری از چنین كاری در كادر محاوره‌ای Run تایپ كنید Regedit و مسیر زیر را دنبال كنید:

HKEY-CURRENT-USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ ActiveDesktop

و یك مقدار DWORD به نام NoChangingWallpaper ايجاد كنید و مقدار آن را یك قرار دهید. توجه داشته باشید این تنظیم فقط برای ویندوز XP است و حتما باید یك عكس را به عنوان Background انتخاب كنید، نه گزینه‌ی None (ولا غیر) نكته: نسخه‌ی پشتیبان از رجیستری يادتون نره !

اجرای برنامه از طریق كادر محاوره‌ای Run برنامه‌هایی مثل Regedit و Msconfig را می‌توان از طريق كادر محاوره ای Run و بدون نوشتن مسیر آن‌ها اجرا كرد. اما برای اجرای سایر برنامه‌ها، به این شکل، باید یك كلید به رجیستری اضافه كنیم. مسیر زیر را دنبال كنید: HKEY-LOCAL-MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ App Paths

حالا یك كلید كه نام آن همان نام فایل اجرایی است، اضافه كنید. برای مثال Myprog.exe . مقدار آن‌را برابر آدرس كامل برنامه قرار دهید، در مثال ما C:\Program Files\Myprog\Myprog.exe . همچنین می‌بایست یك String Value ایجاد كنید كه آدرس آن فقط قسمتی از محل مورد نظر شماست كه در مثال ما این آدرس می‌باشد: C:\Program Files\MyProg نكته: نسخه‌ی پشتیبان از رجیستری يادتون نره!

توقف Compression ابزار DiskCleanup در پارتيشن‌های NTFS فایل‌های قدیمی را برای ایجاد فضای بیشتر فشرده می‌كند. امّــا محاسبه‌ی‌‌ ذخیره‌سازی و انجام عملیات فشرده‌سازی زمان زیادی طول می‌كشد و در بعضی موارد سیستم قفل می‌كند. اگر چنین اتفاقی می‌افتد و یا شما هم مثل من آدم صبوری نیستید، برای از كار انداختن Compression مسیر زیر را دنبال كنید:

HKEY-LOCAL-MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ VolumeCaches \ Compress Old Files
نكته: نسخه‌ی پشتیبان از رجیستری يادتون نره



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کامپیوتر و آدرس pc7pc8.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 2316
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1